Ефективне рішення мінімізації наслідків тертя – заміна матеріалу деталей. Сьогодні все більш активно звичну сталь замінюють прогресивні полімерні матеріали. Найбільш активно використовується фторопласт. Матеріалу характерно:
самосмазывание;
коефіцієнт тертя – 0,04;
стійкість до деформації – 14 МПа;
вібростійкість;
ударостійкість 10 МПа;
термостійкість – до 300 °С;
гігроскопічність;
збереження властивостей при тиску до 100 МПа;
ефективність роботи на швидкостях ковзання – до 40 м/с
висока несуча здатність;
опірність до хімічно агресивних матеріалів і середовищ.
Як саме використання самосмазывающегося матеріалу покращує технічні характеристики механізмів?
Спрощує конструкцію.
Робить механізм легше.
Знижує витрати на ремонт.
Мінімізує необхідність обслуговування, зокрема – змащування.
Продовжує службу в умови високих температур.
Забезпечує довговічність механізмів, що працюють при високому тиску та швидкості ковзання.
Виключає можливість корозії навіть при роботі у воді.
Дозволяє працювати в газах і при відсутності кисню.
З великого списку переваг антифрикційних самозмащувальних матеріалів випливає, що фторопласт значно подовжує життя механізмів.
Підшипники ковзання, які не потребують змазування, надзвичайно затребувані в автомобільному, судно - та авіабудуванні.
Які вимоги висуваються до підшипників з фторопласту?
Надійність.
На всіх режимах роботи, особливо при високих навантаженнях під час пуску і зупинки.
Стійкість до забруднень.
Стабільні показники роботи при попаданні відпрацьованої стружки сталі та інших частинок.
Дешевизна.
У співвідношенні ціна/довговічність фторопласт виграє.
Вібростійкість.
Порушення співвісності опор або вібрація механізму не повинна позначатися на експлуатаційних характеристиках.
Робота з хімічно речовинами, агресивно впливають на контактують матеріали.
Підшипники з полімеру витримують експлуатацію в контакті з холодоагентами, кислотами або лугами.